Perustelut
Erityisasiantuntija Miriam Tepora selostaa nuorisovaltuustolle Qpro-asiakaspalautejärjestelmän toimintaa.
QPro-asiakaspalautejärjestelmän avulla hyvinvointialueen asiakkaat voivat antaa verkkosivuilla tai paperilomakkeella jatkuvaa palautetta alueen sosiaali- ja terveyspalveluista.
Asiakaspalautteiden avulla seurataan mm.
- asiakastyytyväisyyttä (NPS suositteluindeksi)
- asiakkaiden osallisuutta
- palvelujen laatua
- palvelujen vaikuttavuutta
Palautteiden laadukas ja systemaattinen käsittely nostaa esille palvelujen ja prosessien kehitettäviä osa-alueita. Palautteiden avulla voidaan myös seurata pitkällä aikavälillä palvelujen kehittämistyön tuloksellisuutta.
Ehdotus
Nuorisovaltuusto merkitsee asian esittelyn tiedoksi.
Päätös
Nuorisovaltuusto merkitsi asian esittelyn tiedoksi.