VAKEDno-2024-4236
Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 20 §, 49 § - 52 §
Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen hallintosääntö 47 §
Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen valtuuttamana Vantaan kaupunki teki yhteishankintana Esitystekniikan laitteet ja palvelut 2023–2026 (2027)-puitejärjestelyn sisäisen kevennetyn kilpailutuksen koskien esitystekniikan laitteiden ja palvelujen hankintaa.
Esitystekniikan laitteet ja palvelut 2023–2026 (2027) - puitejärjestelyn sisäisessä kevennetyssä tarjouskilpailussa sopimustoimittajaksi esitetään valittavaksi Lyreco Finland Oy, Vantaan kaupungin ja Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen yhteishintaan 10 573 078,87 € (alv 0 %) sisältäen optiot hintaan 50 807,44 € (alv 0 %).
Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen osuus hankinnasta on arvioidun hankinnan mukaan 42,35 % eli 4 477 698,90 € (alv 0 %) ja optiosta 21 516,51 € (av 0 %). Optioista hankintayksikkö hankkii tällä päätöksellä korjausaikapalvelun hintaan 10 758,48 € (alv 0 %).
Muista optioista tehdään erillinen päätös kolmen (3) vuoden sisällä sopimuksen allekirjoituksesta.
Hankintapäätöksen perustelut ilmenevät liitteenä olevasta perustelumuistiosta.
Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen hallintosäännön mukaan palvelualuejohtaja päättää alle 1 miljoonan euron hankinnoista, sopimuksista ja sitoumuksista. Sosiaali- ja terveyspalveluiden palveluhankinnoissa palvelualuejohtaja päättää kuitenkin alle 10 miljoonan euron hankinnoista, sopimuksista ja sitoumuksista. Toimialajohtaja ja hyvinvointialuejohtaja päättävät tämän ylittävistä hankinnoista.
Päätän, että
1. Lyreco Finland Oy valitaan edellä esitetyillä perusteilla Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen Esitystekniikan laitteet ja palvelut 2023–2026 (2027) toimittajaksi sekä todeta, että
2. sopimuksen ennakoitu kokonaisarvo on Vantaan kaupungin ja Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen osalta yhteensä 10 573 078,87 € (alv 0 %) sisältäen optiot hintaan 50 807,44 € (alv 0 %) ja että
3. Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen osuus hankinnasta on arvioidun hankinnan mukaan 42,35 % eli 4 477 698,90 € (alv 0 %) ja optiosta 21 516,51 € (av 0 %) ja että
4. optioista hankintayksikkö hankkii tällä päätöksellä korjausaikapalvelun hintaan 11 504,36 € (alv 0 %).
Kevennettyyn kilpailutukseen perustuva sopimus ei synny hankintapäätöksen tiedoksiannolla, vaan edellyttää erillistä kirjallista sopimusta.
Sopimuskauden aikana Vantaan ja Keravan hyvinvointialue hankkii laitteet ja palvelut erillisellä tilausliitteellä.
Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosaiset ovat saaneet hankintapäätöksen perusteluineen ja valitusosoituksineen tiedoksi.
Hankintayksikkö ottaa valittuun toimittajaan yhteyttä hankintasopimuksen viimeistelemiseksi.
Tämä päätös on ehdollinen siihen saakka, kun ylemmällä toimielimellä on mahdollisuus käyttää hallintosäännön 29 §:n mukaista otto-oikeuttaan. Sitova sopimus ei synny vielä hankintapäätöksen tiedoksi antamisella, vaan vasta myöhemmin tehtävällä erillisellä kirjallisella sopimuksella.