§ 7 Henkilöstökorttien hankinta Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen henkilöstölle

Lataa 

VAKEDno-2023-3857

Päätöspäivämäärä

13.6.2024

Päätöksen tekijä

Hallintojohtaja

Päätöksen peruste

Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen hallintosäännön 47 §:n mukaan palvelualuejohtaja päättää alle 1 miljoonan euron hankinnoista, sopimuksista ja sitoumuksista. Asiasta päättäminen kuuluu em. määräyksen nojalla hallintojohtajan toimivaltaan.

Kuvaus

Hankinnan kohteena on henkilöstökorttien hankinta Vantaan ja Keravan hyvinvointialueelle. Henkilöstökorteilla tarkoitetaan hyvinvointialueen henkilöstön tunnistamiseen tarkoitettua korttia, jossa on henkilön nimi, tehtävänimike sekä kuva. Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alittava hankinta (pienhankinta) ja hankinta toteutettiin avoimella menettelyllä.

Yhden vuoden määräaikainen sopimuskausi alkaa siitä hetkestä, kun sopimus on allekirjoitettu ja tämän jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Sopimus tullaan tekemään yhden toimittajan kanssa. Henkilöstökortteja hankintaan tarpeen mukaan. Tilaajalla ei ole määräostovelvoitetta eikä tilaaja sitoudu hankintamääriin.

Tarjouspyynnössä pyydettiin tarjousta Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen työntekijöiden henkilöstökorteista sekä korttikoteloista. Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset kuvattiin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä. Hankintaan ei sovelleta hankintalakia, (1397/2016) sillä kysymyksessä on kansallisen kynnysarvon alittava tavarahankinta. 

Tarjouksen jättivät seuraavat tarjoajat:

  • Cadnet Oy
  • CardPlus Oy
  • Certego Oy
  • Toiprint Oy

 

Tarjouksen tarjouspyynnön mukaisuus

Tarjoajat ovat tarjouksessaan vakuuttaneet täyttävänsä tarjouspyynnössä asetetut soveltuvuusvaatimukset. Kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttäneiden tarjoajien tarjoukset täyttivät myös tarjouspyynnössä hankinnan kohteelle asetetut vähimmäisvaatimukset.

Tilaaja tulee tarkistamaan tilaajavastuulain mukaiset dokumentit ennen sopimuksen allekirjoittamista.

 

Tarjousvertailu

Valintaperusteena on kokonaistaloudellisesti edullisin, hinnaltaan halvin, tarjous. Sopimuskumppaniksi valitaan halvimman vertailuhinnan tarjonnut tarjoaja. Laatuvaatimukset on huomioitu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

Lopullinen vertailuhinta muodostuu henkilöstökortin ja korttikotelon sekä toimituskulun yksikköhintojen summasta.

Hintavertailu ilmenee liitteestä 1, hintavertailutaulukko.

Vertailun lopputulos on seuraava:

1. Toiprint Oy: 13,80 € alv 0 %

2. Certego Oy: 25,10 € alv 0 %

3. Cardplus Oy: 32,90 € alv 0 %

4. Cadnet Oy: 45 € alv 0 %

Tarjouskilpailun voitti Toiprint Oy.

Päätös

Päätän hankkia Vantaan ja Keravan hyvinvointialueelle henkilöstökortit Toiprint Oy:ltä. Hankintasopimus tehdään määräaikaisena yhden vuoden ajalle alkaen siitä hetkestä, kun sopimus on allekirjoitettu ja tämän jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana 4 kuukauden irtisanomisajalla (Tilaajan irtisanomisaika, Palveluntuottajan irtisanomisaika 6 kuukautta).

Hankinnan arvioitu kokonaisarvo on noin 32 500 euroa (alv 0 %).

Tämä päätös on ehdollinen siihen saakka, kun aluehallituksella on mahdollisuus käyttää hallintosäännön 29 §:n mukaista otto-oikeuttaan. Sitova sopimus ei synny vielä hankintapäätöksen tiedoksi antamisella, vaan vasta myöhemmin tehtävällä erillisellä kirjallisella sopimuksella.

Hankintasopimus

Hankintasopimus syntyy vasta kirjallisen sopimuksen allekirjoittamisella.

Allekirjoitus

Riikka Liljeroos, hallintojohtaja 

Organisaatiotieto

Hankinta