§ 10 Hankintapäätös omaluentapalvelun päätelaitteiden hankinnasta HUS-yhtymän Attune osastotilausjärjestelmään

Lataa 

VAKEDno-2022-162

Päätöspäivämäärä

7.3.2025

Päätöksen tekijä

Tietohallintojohtaja

Päätöksen peruste

Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 25 §

Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen hallintosääntö 47 §

Kuvaus

Vantaan ja Keravan hyvinvointialue käyttää HUS-yhtymän (jatkossa HUS) hoitotarvikkeiden tilausjärjestelmää. HUS tarjoaa tilausjärjestelmän, mutta Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen tulee itse hankkia omaluentaan tarvittavat päätelaitteet. Henkilöstö käyttää hoitotarvikkeiden tilaamisessa Attune-ohjelman sisältävää lukulaitetta. Luentakoodijärjestelmä helpottaa ja nopeuttaa tilaamista. Lukulaitteella luetaan tuotteiden QR-koodit/viivakoodit tilattavien tuotteiden luentakorteista.

Hyvinvointialue on selvittänyt lukulaitemarkkinaa ja päätynyt Finn-ID Oy:n tarjoamaan Zebra laitteeseen, joka sisältää vaaditun Attune-ohjelmiston.

Finn-ID on tarjouksessaan 25.2.2025 tarjonnut Zebra-laitteita kahdeksalle (8) terveysasemalle a-hintaan 2 069,00 € (alv 0%) sekä viiden (5) vuoden huolto- ja tukisopimusta hintaan 775 € /5v/laite (alv 0 %), yhteensä 2 844,00 €/laite (alv 0 %). Yhteensä kahdeksan laitteen osalta hinta on 22 752,00 € (alv 0 %) sisältäen asennuksen. Lisäksi tarjous sisältää laitteiden etähallintatyökalun hintaan 4 320 € (alv 0%)/ 8 laitetta /5v, sekä Toimittajan työ Azure AD-integraation toteuttamiseen 296€ (alv0%).

Hankinnan arvo ei ylitä julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016, myöhempine muutoksineen) 25 §:n mukaista kansallista kynnysarvoa. Näin ollen hankintaan ei sovelleta hankintalakia ja hankinta voidaan toteuttaa pienhankintana suoraan valitulta toimittajalta.

Oheismateriaali:

Finn-Id Oy:n tarjoukset 25.2.2025 ja 4.9.2024, salassapidettävä JulkL 24 § 1 mom 20) kohta

Päätös

1.       hankkia Finn-ID Oy:ltä 25.2.2025 päivättyjen tarjousten mukaisesti Vantaan ja Keravan hyvinvointialueelle kahdeksan (8) lukulaitetta a-hintaan 2 844,00 (alv 0 %), sisältäen huollon ja tuen, sekä etähallintatyökalun ja Azure AD-integraatioon liittyvän työn;

2.       hankinnan kokonaisarvo on 27 368,00 € (alv 0 %) sekä todeta, että

3.       sitova sopimus ei synny vielä hankintapäätöksen tiedoksi antamisella, vaan vasta myöhemmin tehtävällä erillisellä kirjallisella sopimuksella ja todeta, että

4.       kustannukset maksetaan menokohdilta 522101010 (etähallintyökalun osuus) ja 510100020 (kaikki muut kustannukset).

​​​​​​

Allekirjoitus

Timo Pitkänen, Tietohallintojohtaja

Organisaatiotieto

Tietohallinto