VAKEDno-2025-2366
Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen hallintosäännön 51 §:n mukaan toimialajohtaja, palvelualuejohtaja ja tehtäväalueen päällikkö ja toimintayksikön esihenkilö valitsee alaisensa muun alaisensa henkilöstön. Asiasta päättäminen kuuluu em. määräyksen nojalla asiakasmaksujen ja myyntireskontran päällikön toimivaltaan.
Talousassistentin virka on ollut haettavana 26.3.2025 - 9.4.2025 (www.vakehyva.fi ja www. mol.fi -sivut) vakinaisena täytettäväksi 7.4.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan. Viralle on hyvivointialuejohtajan 20.3.2025 myöntämä täyttölupa.
Virkasuhteen alkaessa talousassistentti toimii konsernipalvelujen palvelualueella asiakasmaksut ja myyntireskontra yksikössä hoitaen talousassistentille määriteltyjä tehtäviä. Viran kelpoisuusehtona on soveltuva ammatillinen perustutkinto. Tehtävään valitulta edellytetään lisäksi hyviä yhteistyötaitoja, palveluhenkisyyttä, tarkkuutta ja paineensietokykyä potilastietojärjestelmä-kokemusta. Lisäksi eduksi luettiin kokemus talouden järjestelmien ja ohjelmien käyttämisestä (Office,Apotti, SAP, Rondo) sekä sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksujen tuntemus. Myös kokemus sosiaali- ja terveydenhuollon toimintaympäristöstä sekä hyvinvointialueiden palveluista tai taloushallinnosta katsottiin eduksi. Lisäksi hallintomenettelyn perusteiden tuntemus sekä sujuvat tekniset valmiudet uusien tietojärjestelmien ja työtapojen omaksumiseen katsotaan eduksi ruotsin kielen taidon ohella.Tehtävässä tarvitaan sujuvaa suomen kielen suullista ja kirjallista taitoa.
Määräaikaan mennessä tehtävää haki yhteensä satakahdeksantoista (118) henkilöä, joista kelpoisuusehdot täytti seitsemänkymmentä neljä (74) henkilöä. Videohaastattelu lähetettiin hakemuksen perusteella kuudelletoista (16) hakijalle, joista kuusitoista (16) vastasi. Teams-aastatteluun kutsuttiin viisi (5) hakijaa, joista kolme (3) totetui. Kahdelle (2) hakijalle järjestettiin parihaastattelu. Haastattelut suorittivat asiakasmaksujen ja myyntireskontran palveluesihenkilöt Tiina Issakainen ja Katja Mäkelä sekä asiakasmaksujen ja myyntireskontran päälikkö Mia Mustaparta. Hakemusten, työkokemuksen ja haastattelujen perusteella tehdyn kokonaisarvion perusteella tehtävää hakeneista henkilöistä Ninni Metsola täyttää parhaiten ne pätevyydet ja ominaisuudet, joita viran menestyksellinen hoitaminen edellyttää.