§ 12 Konsulttipalveluiden hankinta, ateria- ja puhtauspalvelut

Lataa 

VAKEDno-2022-460

Päätöspäivämäärä

8.11.2022

Päätöksen tekijä

Hallintovalmistelujohtaja

Päätöksen peruste

Hallintosäännön § 35 mukaan valmistelujohtajien tehtävänä on päättää sopimuksista, sitoumuksista, sekä hankinnoista 40 §:n mukaisesti. Hallintosäännön § 40 mukaan valmistelujohtajat, sote-valmistelun muutosjohtaja ja pelastustoimen muutosjohtaja päättävät alle 400 000 euron hankinnoista, sopimuksista ja sitoumuksista. 

Kuvaus

Vantaan ja Keravan hyvinvointialue on kilpailuttanut ateria- ja puhtauspalveluiden kokonaisuuden, johon palveluntuottajaksi on valittu Attendo Majakka Oy ja SOL Palvelut Oy -ryhmittymä. Hankintasopimuksen mukainen palveluntuottaminen alkaa 1.1.2023 ja hankintaan liittyy käyttöönottoprojekti, jonka suhteen vastuut ja velvoitteet on sovittu käyttöönottoprojektia koskevassa sopimuksessa. Palvelutuotannon käynnistämisen suhteen on kriittistä turvata hallittu käyttöönottoprojekti, jotta palvelun tuottaminen vaihtuu nykyiseltä palveluntuottajalta uudelle palveluntuottajalle turvallisesti 1.1.2023 alkaen. Hyvinvointialueen hankintavalmistelu on tunnistanut kiireellisiä tuen tarpeita käyttöönottoprojektia koskien, johon tarvitaan ulkopuolista konsulttiresurssia ja, jonka vuoksi tarjousta on pyydetty Damico Oy:lta. 

Päätös

Päätän hankkia hyvinvointialueelle konsulttipalvelun Damico Oy:n tarjouksen 27.9.2022 mukaisesti (Liite 1) ateria- ja puhtauspalveluiden käyttöönottoprojektia koskien. Hankinnan arvioitu kokonaisarvo on 20 000 euroa, joten kyseessä on hankintalaissa (1397/2016) säädetyn kansallisen kynnysarvon alittavasta hankinnasta (pienhankinta), jonka vuoksi hankintaa ei kilpailuteta hankintalain mukaisesti.

Allekirjoitus

Mikko Hokkanen, hallintovalmistelujohtaja

Organisaatiotieto

Vantaan ja Keravan hyvinvointialue