Nuorisovaltuusto, kokous 22.10.2024

Esityslista on tarkastettu

§ 48 Qpro-asiakaspalautejärjestelmän esittely

VAKEDno-2023-3688

Perustelut

Erityisasiantuntija Miriam Tepora selostaa nuorisovaltuustolle Qpro-asiakaspalautejärjestelmän toimintaa.

QPro-asiakaspalautejärjestelmän avulla hyvinvointialueen asiakkaat voivat antaa verkkosivuilla tai paperilomakkeella jatkuvaa palautetta alueen sosiaali- ja terveyspalveluista.

Asiakaspalautteiden avulla seurataan mm.

  • asiakastyytyväisyyttä (NPS suositteluindeksi)
  • asiakkaiden osallisuutta
  • palvelujen laatua
  • palvelujen vaikuttavuutta

 

Palautteiden laadukas ja systemaattinen käsittely nostaa esille palvelujen ja prosessien kehitettäviä osa-alueita. Palautteiden avulla voidaan myös seurata pitkällä aikavälillä palvelujen kehittämistyön tuloksellisuutta.

Päätösehdotus

Nuorisovaltuusto merkitsee asian esittelyn tiedoksi.