Vanhusneuvosto, kokous 23.8.2023

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 50 Asiakaskokemuksen kehittäminen- jatkuvan asiakaspalautteen kerääminen Vantaan ja Keravan hyvinvointialueella

VAKEDno-2023-2966

Perustelut

Asian valmistelija: erityisasiantuntija Miriam Tepora

Vantaan ja Keravan hyvinvointialueella halutaan tarjota asiakaslähtöisiä ja asiakkaille aitoa hyötyä tuottavia sosiaali- ja terveyspalveluja. Jotta palvelujen laatua ja vaikuttavuutta sekä asiakastyytyväisyyttä voidaan seurata, on hyvinvointialueella käynnistetty jatkuvan asiakaspalautteen kerääminen 1.1.2023. Kevään 2023 aikana palautejärjestelmää on kehitetty sekä asiakkailta että henkilöstöltä saadun palautteen perusteella. Kesäkuussa 2023 on otettu käyttöön paperinen palautelomake verkkolomakkeen lisäksi. Kehitteillä on myös saavutettava verkkolomake ja tekstiviestipalaute. Asiakkaita osallistetaan aktiivisesti palautejärjestelmän kehittämiseen sen saavutettavuuden varmistamiseksi.

Ehdotus

Vanhusneuvosto päättää merkitä esityksen tiedoksi. 

Päätös

Vanhusneuvosto päätti merkitä esityksen tiedoksi.

Kokouskäsittely

Anneli Karhunen poistui kokouksesta 15.51.