Vammaisneuvosto, kokous 6.9.2023

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 19 Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen QPro-asiakaspalautejärjestelmän esittely

VAKEDno-2023-2966

Perustelut

Vantaan ja Keravan hyvinvointialueella halutaan tarjota asiakaslähtöisiä ja asiakkaille aitoa hyötyä tuottavia sosiaali- ja terveyspalveluja. Jotta palvelujen laatua ja vaikuttavuutta sekä asiakastyytyväisyyttä voidaan seurata, on hyvinvointialueella käynnistetty jatkuvan asiakaspalautteen kerääminen 1.1.2023.

Kevään 2023 aikana asiakaspalautejärjestelmää on kehitetty sekä asiakkailta että henkilöstöltä saadun palautteen perusteella. Kesäkuussa 2023 on otettu käyttöön paperinen palautelomake verkkolomakkeen lisäksi. Kehitteillä on myös saavutettava verkkolomake ja tekstiviestipalaute. Hyvinvointialueen asiakkaita osallistetaan aktiivisesti palautejärjestelmän kehittämiseen sen saavutettavuuden varmistamiseksi.

Erityisasiantuntija Miriam Tepora esittelee kokouksessa asiakaspalautejärjestelmää sekä saavutettavaa verkkolomaketta vammaisneuvostolle. 

Ehdotus

Vammaisneuvosto merkitsee esittelyn tiedoksi ja antaa palautetta saavutettavasta verkkolomakkeesta.

Päätös

Vammaisneuvosto merkitsi esittelyn tiedoksi ja antoi evästystä asiakaspalautejärjestelmän saavutettavuuden kehittämiseen. Merkittiin lisäksi tiedoksi, että asiakaspalautetta voi jättää hyvinvointialueen nettisivuilta (https://vakehyva.fi/fi/anna-palautetta) löytyvän kanavan kautta.

Kokouskäsittely

Erityisasiantuntija Miriam Tepora poistui kokouksesta tämän asian käsittelyn jälkeen klo. 16.35.